LeoVegas introducerar Swish för svenska spelare

LeoVegas lägger till Swish-betalningarLeoVegas PLC var ett av de första mobilspelbolagen och tjänsteleverantörerna inom onlinecasino och oddsspel som godkändes av svenska Spelinspektionen i november 2018. De har nu även lanserat Swish, ett mobilt betalningssystem, för marknaden. Det gick live den 3 januari.

Swish är i nuläget det mest populära betalningssystemet inom området och används regelbundet av nära 7 miljoner invånare i det skandinaviska landet. Lanseringen kommer dessutom sannolikt att avsevärt minska organisationens transaktionskostnader.

Den omreglerade marknaden

Den nya spellagen godkändes av svenska riksdagen den 7 juni 2018 och gav landet en ny, omreglerad spelmarknad som trädde i kraft den 1 januari 2019. Detta gör det möjligt för LeoVegas att nu arbeta ännu närmare med olika bankinstitut och efterfrågade lokala betalningstjänster såsom Swish.

Ytterligare kostnadseffektivitet

Den nya betalningstjänsten kommer att bidra till att stärka utbudet och dessutom ge extra kostnadseffektivitet för organisationen. De driver även två globala och skalbara varumärken, Royal Panda och LeoVegas, samt lokala verksamheter med flera varumärken på den brittiska marknaden under namnet Rocket X.

Anna-Lena Wretman, verkställande direktör för Getswish AB, bolaget som äger betalningstjänsten i fråga, uttalade sig om företagets 6,7 miljoner användare och 180 000 anslutna företag. Hon sa att hennes organisation är mycket nöjd med den fortsatta tillväxten samt det faktum att betalningsmetoden är på väg att bli tillgänglig på flera plattformar.

Gustaf Hagman, verkställande direktör för spelbolaget, sa att hans företags mål fortfarande är att erbjuda den bästa möjliga spelupplevelsen för spelarna, och att de nu är ett steg närmare detta i och med lanseringen av betalningstjänsten. Han förklarade att det inte finns något snabbare sätt att göra betalningar online och tillade att spelarna kommer att identifieras säkert via BankID. Han påpekade att så många som 63% av svenskarna redan använder Swish varje vecka, och att detta är anledningen till varför det var viktigt för hans företag att göra tjänsten tillgänglig på webbplatsen.

Hagman nämnde också teamets hårda arbete för att LeoVegas skulle kunna lansera tjänsten så snart efter nyåret samt det faktum att de sänkta transaktionskostnaderna inte bara skapar en vinn-vinn-situation för organisationen och spelarna utan även exemplifierar de helt nya möjligheterna med den nyreglerade marknaden.

Källa:

https://news.worldcasinodirectory.com/

Copyright © 2019 www.online-kasinon.se