SkillOnNet lanserar innovativt verktyg för självexkludering

SkillOnNet introducerar nytt verktyg för självexkludering SkillOnNet har lanserat ett efterlevnadsverktyg för sina dotterbolag i Sverige, i enlighet med den nya spellagen som började gälla 2019. Spelinspektionen, landets tillsynsmyndighet, har utfärdat varningar till operatörer som inte har lagt tillräckligt stor vikt vid dessa policys, vilka ger spelare möjlighet att ta bort sig själva från spelmiljön. Dessa system måste verkställas och övervakas, och som svar på detta har SkillOnNet gjort sitt splitter nya, unika självexkludering-API tillgängligt.

Spelare styr sitt engagemang

API:t är avsett att användas av de olika casinobolagen som marknadsför SkillOnNets white label partners på den nu omreglerade svenska marknaden. Verktyget hjälper dessa bolag att ta bort spelare som har valt att självexkludera sig från plattformen, inklusive AHTI games, som nyligen lanserades, och den utmärkta sajten PlayOJO. Den garanterar att spelare som har valt att stå utanför inte kommer att få någon reklam.

Ett enkelt, stabilt system

Dotterbolag laddar upp sin krypterade e-postadresslista och mobiltelefonnummer till självexkluderingsidentifieraren. Verktyget, som också är krypterat för att se till att det inte finns någon risk för otillåten åtkomst, jämför sedan den inlämnade listan med databasen med detaljerad information om spelare som har valt att självexkludera sig från spelplattformen för onlinecasino, och uppgifterna samkörs sedan.

Spelare tar bort sig själva från games och återkallar sedan processen, så databasen måste uppdatera detaljerna regelbundet. Dotterbolagen har blivit ombedda att köra API:t innan de skickar ut någon form av reklam för att säkerställa att mottagarna av denna typen av kampanjer är de som vill ha nyheterna.  

En väl mottagen produkt

Verktyget lanserades till sajter kopplade till SkillOnNet i Storbritannien i juli förra året, och visade sig mycket framgångsrikt. Michael Golembo, marknadschef på företaget, bekräftade hur väl API:t hade tagits emot, och sa att detta var anledningen till att de beslutade att erbjuda det till de svenska utgivare som marknadsför deras varumärken.

Tack vare den ursprungliga lanseringen i Storbritannien kunde de finjustera verktyget snabbt och enkelt, och rullade ut verktyget till sina svenska dotterbolag kort efter att den omreglerade marknaden öppnade 1 januari i år, fortsatte Golembo. Han konstaterade att det är bra för alla inblandade, och ger sajterna möjlighet att marknadsföra sina produkter till spelare med vetskap om att de inte vänder sig till dem som tar en paus från spelen. Han sa att det effektiviserar hela processen, och håller all data helt tryggt och säkert tack vare den toppmoderna digitala krypteringen på plats.

Källa:

https://www.onlinecasinoreviewer.com/

Copyright © 2019 www.online-kasinon.se